sammandrag

Ja, här kommer ett sammandrag av alla de dagar som jag inte skrivit om. Har inte haft lust, men nu har jag värsta bloggmotivationen...

Torsdagkväll- Jag, mam och pap åkte till båten. Jag fick ett sammanbrott i bilen då jag och mamma pratat lite om Jarro. Hon kunde fortfarande höra honom sätta sig upp i bakluckan när hon kom till jobbet, jag kan faortfarande höra honom andas när jag sova och jag kan fortfarande undra var han är och jag hör hans tassar mot golvet utanför mitt rum. Jag saknar dig knasboll<3
Jag somnade tillslut fridfullt på en av de platser som jag älskar mest, båten. Helt underbart.

Fredag- Jag vaknade upp till ett mysigt kluckande mot skrovet i båten. Mötte sedan upp Anna och hennes fader och sen åkte vi iväg, dock utan hennes pap. Dagen orkar jag beskriva i detalj då det hände mycket saker. Men den var fylld med skratt, solning, bad (i 15 grader), god mat, fotboll, tårta, korsord, underbar segling och trevliga människor. Ett recept till en fantastisk dag helt enkelt. Det roligaste var nog nör jag, faktiskt, tappade min bikiniöverdel. Den bara ramlade av! Helknäppt ... Vi ville stanna uppe till soluppgången, men båda var så jävla trötta så vi däckade vid halvett. Underbar dag, tack älskling<3

Lördag- Jag och Anna åkte tillsammans från Skarpö till stan. Där skildes vi åt, hon åkte till Södertälje och jag åkte hem. Träffade en knarkare/fullis som snackade musik med mig, det var obehagligt men kul ändå :) Linda hämtade mig i Märsta och vi åkte ut till stallet där vi först hjälpte Zara och Ellen att hoppa. Sen hjälpte jag Linda och hoppa, jag orkade inte rida, haha...
Till kvällen åkte jag och Linda till Coop och handlade tacos. Sen hem till mig och åt supergod tacos, :) Vi badade och kollade på fotboll, båda två somnade dock till fotbollen, men, men. Vi måste sett ut som två fån! Jag vaknade med jämna mellanrum, såg ställningen i matchen, blev sur, väckte Linda för att hon skulle se också, hon blev också sur och så somnade vi om igen på två röda... Vi är hopplösa..! Det var en jätterolig kväll, jag hade glömt hur kul vi faktiskt har det tillsammans. :')

Söndag- Vi gick upp i svinottan, tog ut hästarna och red tillsammans. Sen åkte jag hem och däckade i soffan. Åt glass och chips och fick pissdåligt samvete. Jag gick då ut på en liten promenix för att rensa tankarna och gå bort lite chips. Jag gick ända bort till Hova, där kom minnen tillbaka och jag började gråta i vanlig ordning. Grät ganska länga för allt möjligt. Ganska mycket som ligger där och gnager och som vill komma ut. Men det var skönt att få släppa ut det, skrika lite, ingen hör ju något här ute på landet. Skitsmidigt.

Måndag- Jag var sjuk hela dagen och bara låg still i först sängen, sen kravlade jag mig ner till soffan. Kollade film och myste.

Tisdag- Mådde mycket bättre, lite huvudvärk på morgonen, fast jag ignorerade den och åkte till stallet ändå. Red och fixade och mådde sen toppen :D Då åkte jag och Linda till Kista och shoppade lite och gick på bio. Skitkul. :D Jag köpte present till sis, två linnen, en tjocktröja och en bh :) Vi åt på donken och såg Markus två sunmaids ^^ Haha, "det är tuttar överallt" (som btw är Jessicas beundrare) och en mörk tjej med tjocka ögonbryn :') Sen gick vi som sagt på bio och såg "Jiddra inte med Zohan" -låter som en kanonfilm, eller hur? Men det var faktiskt skitbra! :'D Vi snackade lite med några skitgulliga tjejer som skrattade jättegulligt och jag spillde ut mina popcorn :'( XP Aja, filmen var iaf skitrolig, "smell it, smell it, now take it!" Helt klart att rekommendera! Några killar bakom i 20-25-års ålderna tyckte den var väldigt rolig i alla fall x'D Tack för ännu en underbar dag Linda :)

Onsdag - Ja, det tråkiga dagen som jag oroat mig för i veckor. Begravningen för farmor. Not so fun...
Hela vägen till Täby så kändes det som om jag skulle spy, en helt fruktanvsärd känsla. När vi väl kom dit släppte det lite, men då trängde gråten på istället. Jag sprang in på toa där jag började skaka och kunde knappt andas. Sen tog jag mig samman lite och gick ut till folket. Sen säger pappa att vi ska gå in, vi sätter oss och så fort vi kommer in i det lilla, typ, kapellet så börjar både jag och Åsa gråta. Pappa välkomnar alla och spelar en låt. Vilken låt tror ni han har valt? Jo, fucking jävla Tears in Heaven :,( Då brister det totalt för mig, shit vad jag grina. Sen höll pappa ett jättefint tal och han var såå duktig, han var bara blöt i ögonen, men han tappade aldrig greppet utan han pratade med hyfsat stadig röst hela tiden. Jag är så stolt över dig pappa. Sedan spelade han en till låt, jättevacker och sedan sa han "Farväl mamma, tack för att du fanns" och då började jag gråta lite extra mycket. Jag gråter nu när jag skriver det här också, det var så fint. Jag och mina syskon gick fram till kistan i en klump och sa farväl och lade blommor på. Usch, det var verkligen helt fruktansvärt. Sen gick jag in på toan igen och fick ett till sammanbrott, hyperventilerade och tårarna bara sprutade.
Sen åt vi lunch på nått ställe, då först kunde jag lugna ner mig när jag fick prata lite och ha lite trevligt. Träffade mitt underbart gulliga kusinbarn Viktor, såå sööt :')

Det är så skönt att det är över, det är klart nu, äntligen. Så känner alla, alla har gått och oroat sig för den här dagen. Men nu är det överstökat och det gick faktiskt bra, typ.


Tack för att du fanns farmor, du var en underbar person som verkligen brydde dig om andra människor. Tack. ♥


Nu ska jag till stallet om ett tag och åka träna, kanske sista, träningen för säsongen. Ska faktiskt bli kul, även om jag egentligen inte har någon lust efter den här dagen. Och senare ikväll blir det fotboll, Tyskland-Turkiet. :)

Kommentarer
Postat av: Anna Lincoln

tack för en underbar seglings tur :)

2008-06-27 @ 21:27:41
URL: http://alfmina.blogg.se/
Postat av: jessica

hoppas det går bra på tävlingen idag förresten<3<3

2008-06-29 @ 18:02:01
URL: http://chessicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0