viva la vida

Det vill jag skriva på ryggen, precis nedanför nacken i en fin stil när jag fyllt 18. Jag drar upp ämnet att jag önskar mig pengar till tatueringen för m o p. Ojoj, fät släpptes typ en tromb lös. Mamma babblade på och tillslut sa jag att jag faktiskt får och kan göra precis som jag vill, hon kan inte hindra mig i vilket fall. Då klämmer hon ur sig "Jaha, då kan jag ju lika gärna sparka ut dig ur huset, bara för att jag kan." "Jamen, det vill du ju inte, eller hur?!" "Nej, men jag kan. Och det skulle göra dig ledsen och besviken. Och du gör mig ledsen och besviken om du tatuerarn dig" här har hon höjy rösten ganska mycket öch börjar låta riktigt förbannad. Jag frågar varför hon hetsar upp sig så mycket, jag är fortfarande lugn. "Ja, men du vill göra något utan att bry dig om vad jag tycker!" Vid det här laget är jag redan på väg ner till rummet för jag känner att jag verkligen håller på att bli sur. Jag stannar och säger "Men, mamma, det här är något jag velat göra ända sedan Coldplay konserten, jag tycker att det symboliserar någor vackert och jag vill alltid bära det med mig och komma ihåg det." "Jamen då kan du ju ha ett smycke!!! Inte förstöra din kropp!" "Äh, det här kommer vi aldrig komma överens om ändå" och med de orden gick jag, orkade inte riktigt.
Liksom, som att jag vill tatuera in något som jag tycker betyder något väldigt starkt, vill jag inte göra för att jag kan utan för att jag verkligen vill. Det är en jävla skillnad. Och hon jämför det med att sparka ut mig ur huset bara för att hon kan. Snälla, kom igen när du har något riktigt bra argument, annars kan du sluta skrika på mig.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Shit, så trodde jag inte att hon skulle reagera.. Hjälp. Men som sagt, det är din kropp som du själv styr över, det måste hon acceptera. Starkt av dig att va så lugn <3

2009-12-31 @ 15:43:00
URL: http://discoufot.blogg.se/
Postat av: Ebbsi

referera till mig :P

2010-01-01 @ 03:10:02
URL: http://treglassaft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0