ett ord och hjärnspöken

Ett ord, det är allt jag begär. Kom igen rösten, varför fastnar den så fort du är i närheten? Varför försvinner min talförmåga? Ett ord, tre bokstäver och ett leende, ska det vara så svårt att frammana till dig? Jag lade knappt märke till dig för två månader sen och nu är du allt jag tänker på. Hur kan du förstrolla mig så fort och mycket?

Jag kan inte komma över den där tröskeln så fort jag försöker så fryser allt till is och jag får inte fram ett ord, kan inte röra mig, kan inte ens förmå mig att le. Jag är naken, helt utelämnad.

Det finns två röster inom mig just nu. De båda har väldigt svårt att komma överens. Det är liten djävul på min ena axel och en ängel på den andra. Djävulen säger upprepade gånger, "Varför skulla han vilja ha dig? Varför skulle han lägga märke tillen liten obetydlig flicka som inte ens kan se honom i ögonen? Du duger inte, du är sämre en de andra, du kommer aldrig lyckas få honom, hur mycket du än förösker!" Och så har vi den andra lilla söta ängeln som säger: "Varför skulle du inte kunna få honom? Varför skulle du vara sämre än alla andra? Varför skulle han inte kunna lägga märke till dig? Du är precis lika bra som alla andra!"

Tyvärr vinner ofta den lille djävulen diskussionerna... :('
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra för att övertala mig själv liksom, för att "våga" tro på mig själv och verkligen förstå att jag är lika bra som de andra. När jag innerst inne säger till mig själv att jag inte är det.... Det är bara mig själv och mina hjärnspöken som kan sätta stopp för mig själv, ingen annan. Alla andra försöker bara putta mig i rätt riktning. Tack för det mina vänner, ni är guld för mig.

Suck, snacka om kluven. Aja nu ska jag fortsätta knarka "Mr Brightside"

Btw, fick precis ett väldigt roligt samtal från Lindis :D Det gjorde mig väldigt glad!

Ha en bra kväll ♥

Kommentarer
Postat av: S

Darl det är ju ängeln som har rätt. Men du är inte bara lika bra som alla andra, du är bättre. Finns för dig<3

2009-01-19 @ 19:50:42
Postat av: Erica

Åhh malin.. dags för fikat snart eller?! jag får panik av att läsa mina egna tankar "i repris" xD

Svar: Okej, lennartsson kanske inte kan uppnå det där heta alls, men han är söt när han hoppar in på sin kant och är i ett flow ^^ :D

2009-01-19 @ 20:14:31
URL: http://ecsm.blogg.se/
Postat av: Ebba

Älskade underbara vän, vi ska fixa det här, jag har själv varit där så jag vet.. du är stark <3

2009-01-19 @ 21:06:38
Postat av: Verran

Malin, nu måste du börja tro på dig själv! Du måste se på dig själv med alla andras ögon. Se hur otroligt vacker du är! Se hur bra rolig och underbar du är! Våga tro på dig själv, för du är så jävla bra! Du har ingenting att förlora, imorgon är det du som säger hej till han! Jag älskar dig och du klarar det här! <3

2009-01-19 @ 21:21:43
Postat av: Svar till alla

tack allihop, ni är underbara!!

2009-01-19 @ 22:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0