illusion

En väldigt smart person sa till mig igår att jag inte får skapa en illusion av en viss människa. Det är precis det jag  gör, hela tiden. Skapar en person i min hjärna med en verklig människas utseende. Sen blir jag förälskad i illusionen utan att jag känner den verkliga människan. När jag sedan lär känna personen så visar det sig att han eller hon inte alls var som jag trodde, vilket gör att alla känslor försvinenr och jag bara tycker att det är jobbigt. Jag hatar det, men änåd fortsätter jag att göra det.

Jag vill bli kär på riktigt. Jag vill ha någon som säger att jag är vacker när jag precis kommit ur duschen eller när jag är nyvaken. Någon som håller om mig om natten och som kysser mig godnatt. Någon som stolt visar upp mig för världen genom att hålla min hand. Någon som säger att han älskar mig. Någon som kan gå och baka kladdkaka mitt i natten. En bästa vän, som jag prata om allt med, som känner mig innan och utantil.

Är det så svårt att hitta någon att dela mina tårar och mitt skratt med? Ska det vara såhär svårt? Eller är det något fel på mig? Min självförtroende sjunker hela tiden, jag behöver bekräftelse, så himla mycket. Jag vill ha en pojkvän nu! Inte om ett år, inte om ett halvår, utan nu. Jag vill inte bara ha ett värdelöst strul eller värdelöst sex, jag vill ha någon som älskar mig och som jag älskar tillbaka. En själsfrände, ska det vara så jävla svårt som det är?

Jag ska bli modig, jag ska fråga honom om han vill ta en fika.

Fast innerst inne vet jag att jag aldrig skulle våga det, och jag hatar att jag är jag ibland.

Kommentarer
Postat av: Ebbsi,

Det är bra att du har insett att det inte var en verklig person du började tycka om, men nu när du har insett det är det bara att göra något åt det. Men om du tycker att det är för läskigt med honom, varför inte ha någon annan som försöks kanin? Det kanske låter hemskt egentligen, men vet du vad? Kalle oskule var från början min försöks kanin till ett ökat självförtroende, och det har faktiskt stärkts! Jag tror att det är lättare om du tar någon du inte tänkt så pass mycket på som med original fjärten, men om du känner att det är han du verkligen vill ha tycker jag inte du ska tveka på att prata med han.



Du vet vad vi sa, vi är fan snygga o smala o helt jävla underbara. Det är bara killarna som är så dumma och inte fattar det. Och vet du varför dom inte gör det? För att vi inte själva gör det. För att någon annan ska tycka om än så behöver man till viss del tycka om sig själv med, eller iaf acceptera hur man är. Du är en underbar person och jag kan lova att det inte kommer dröja lång tid tills någon kille upptäcker det med. Våga! det är mitt råd och du vet att jag alltid finns här och hjälpa dig mitt hjärta <3

2009-01-11 @ 20:57:18
Postat av: Anna

Du har så otroligt rätt Malin. Så otroligt rätt. Och jag gör precis exakt samma sak. Jag förälskar mig i en bild av en människa, en bild jag vet inte passa ihop perfekt med verkligheten. Du är helt otrolig och jag vet att du har modet i dig! Du måste bara få en liten puff i baken, det är allt. Låt inte en enda möjlighet slippa undan så som jag gjort! Orginal fjärten som ni kallar honom kanske är den rätta så nästa gång du har ett tillfälle, le mot honom, prata med honom om så bara för några minuter. Jag finns här alltid alltid alltid fina Malin! <3 (vet inte om den här texten blev jätteosammanhängande nu men jag är dötrött) Puss puss

Du är värd det bästa <3

2009-01-11 @ 23:23:38
URL: http://annagranstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0