Ett varningstecken

Nu måste jag nog börja tänka på hur jag hanterar min kropp egentligen. Jag har äntligen fått svar på varför jag är så himla trött hela tiden, varför jag är så mottaglig för sjukdomar och varför jag har ont i huvudet och yrsel. Jag har järnbrist, mycket järnbrist. Så illa att jag kan bli inlagd för det sa läkaren. Det var som en stor tung sten ramlade ner på mig, tyngde ner mig. Jag trodde aldrig det var så allvarligt som det faktiskt var. Jag trodde bara jag var tröttare än andra liksom. Men nej nej. Strängt förbud mot vegetarisk kost, jag måste äta mer än vad jag gör nu och jag måste käka etxra starka järntabletter och b-vitamin. Känns ju... bra. Ett normalt värde för en sjuttonårig tjej är 120-130, jag hade... 90.

Så nu ska jag nog ta tag i mitt liv och faktiskt ta åt mig det läkaren sa, jag mår inte bra, min kropp mår inte bra. Den har till och med lärt sig att anpassa sig till att ha järnbrist, det är därför jag har orkat hålla igång så mycket som jag faktist kunnat. Lyssna på varningen.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Det låter smart, ta hand om dig kvinna!!! :D <3

2009-11-17 @ 13:55:35
Postat av: Anna

usch va läskigt det låter! lyssna på kroppen nu bruden, ät ordentligt och slappna av på kvällarna, så ser du att det löser sig :-D sen kan du chilla med mig oxå, då kanske det blir ännu bättre :-D

2009-11-17 @ 16:30:25
URL: http://alfmina.blogg.se/
Postat av: Ebbsi

Jag ska proppa dig full med rött kött :D Älskar dig plutt <3

2009-11-17 @ 20:42:17
URL: http://treglassaft.blogg.se/
Postat av: Anna

Puss!

2009-11-19 @ 12:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0