ägget förstör allt

I somras fick vi göra en liten lek med "nya klassen" som innebar att vi skulle kasta omkring tennisbollar mellan oss i klassrummet. Efter ett tag kastar vår lärare in ett ägg i leken, vilket förstås går sönder på en gång. Det ägget symboliserar våra datorer, när de går sönder. Då krashar allt, hela leken förstörs. Så är det nu. jag kan inte göra någonting för datorerna strejkar. Jag är den enda, men jag kan inte spara, kan inte öppna Power Points:s, jag kan inte kopiera och klistra in och titt som tätt loggas jag ut. Inte jättekul att inte kunna spara när jag redan är superstressad över allting och därmed inte kan göra någonting. Hemskt.
.
Och igår krashade min dator hemma också! Som tur var startade den igen efter några tiotal panikminuter. Jag började gråta. Där fanns alla mina filer, flera dagars arbete. det är ju sjuk egentlgen att man är så beroende av elektronik nu för tiden. Det var ju bättre på den tiden man använde block och penna. Jag kanske ska börja förespråka för det.
.
nej nu ska jag gå hem i regnet, gråta lite och reflektera över dagen.

Kommentarer
Postat av: Ebbsi

men du har ju iaf mig :)

2010-04-21 @ 21:46:04
URL: http://treglassaft.blogg.se/
Postat av: svar

ja och det är jag jävligt glad för!

2010-04-21 @ 23:35:08
Postat av: E L I N A

tekniska problem är en av de värsta som finns!

2010-04-23 @ 04:35:58
URL: http://elinaskoogh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0