förlorar tron på människan

Ja, det gör jag. Efter att ha sett Dokument Innifrån - Wikileaks. Hur man människor göra såhär? Det gör mig så fruktansvärt ledsen. När jag sett videon från kriget i USA, som visar hur en amerikansk helikopter skjuter ned ett gäng som går längs gatan. De är helt oskyldiga. Medans de skjuter triggar de på varandra och säger "se på de döda svinen". De skjuter sedan ner en bil som kommer för att hämta upp en av de nedskjutna männen som inte är död. Bilen skjuts ned, det finns två barn i bilden som blir svårt skadade, men överlever. Soldatérna beter sig som om det vore ett tv-spel. Det får mig att må illa och tårarna rinner längs mina kinder. Jag tvivlar på att det material som Wikileaks släpper kan lämna någon oberörd.
.
Julian Assange är en hjälte i mina ögon, faktiskt. Och även hjältar sänker sina huvuden någon gång och gör misstag. Vi i västvärlden är upprörda gånger tusen för att Nobelfredspris - tagaren Liu Xiaobo blir fängslad i Kina för att han talar sanningen. Men vad gör vi med Julian Assange, som även han talar sanning?
.
Jag är så äcklad och upprörd och arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Fett bra kopplingar :)

2010-12-14 @ 22:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0