upprörd

Jag har ikväll sett en film som jag kom att älska, men som inom mig väckt hatiska och "GAAAAARRRHHH!" tankar i huvudet på mig. Det går liksom inte att säga ord på. En film som direkt citerar ur Bibel (Mosebok) där det står saker som "skilja huvud från kropp", "stenas till döds", "misshandlas ihjäl" och så vidare. I Bibeln?! Jag mår illa.
.
Detta får mig så svårt att tro folk som säger "Gud älskar alla människor. Gud är godhet. Gud är kärlek" Kallar ni det här kärlek? Visst, det är inte Guds ord (så vitt jag vet...) men det står i hans bok, i gamla testamentet. Den heliga boken. What the fuck?! Det är mitt svar på det, ungefär. Så, ursäkta mig allihopa, men jag skiter i om jag hamnar helvetet för att jag säger det här, det verkar ändå vara lite för perfekt i himlen för mig. Men, Gud verkar vara en uppspänd idiot som tycker han är alla. Fint. Gud vad jag är upprörd.
.
Åter till filmen, som var själva grunden till min bitterhet. Fantastisk film, på sitt sätt. Skådespelarna är grymma och jag satt på helspänn hela tiden. Många scener som var sjukt jobbiga och några som jag skrattade åt. En tung film, jobbig att smälta, lite för tung en fredagkväll som denna. Men jag tyckte verkligen den var svinbra!
.
.
"Män som hatar kvinnor"

Kommentarer
Postat av: Veronika

det är omöjligt att förstå.. läskigt!

2010-03-06 @ 13:16:02
URL: http://diskoufot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0