v u x e n p o ä n g ?

Igår åkte jag till min första tävling på egen hand, tillsammans med Alice visserligen som var ett kanonbra sällskap, men utan mamma som allid funnits där. Utan henne har det inte gått liksom. Men nu "behöver" jag inte henne på samma sätt längre. Jag tror att vi båda tycker det är lite jobbigt. Det kommer väl vara den här övergångsperioden som kommer vara lite tung, sen blir det nog bättre. Men det känns konstigt. Jättekonstigt. Nu växer jag verkligen upp, på riktigt. Om ett år flyttar jag kanske utomlands, från allt jag älskar och känner till. Kanske ska ta min en nyfunderare? Kanske är jag en av dem som alltid bor kvar, på samma ställe hela livet för att dem älskar det för mycket?
.
Fast det är ju så tråkigt. Världen vill man ju se! Gärna i en liten folkabuss. Gärna orange.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0