0928

Dagen börjar med att sängen är alldeles för varm och skön. Måste släpa mig upp, håret vill inte samma sak som jag vill och det finns inget gott att äta. Stressar iväg till stallet där en hög otåliga hästar bankar och slår. Brallarn ger skäl till sitt namn och drar iväg i full kareta i hagen med grimma och allt kvar varpå han sliter sönder grimskaftet och vägrar bli tillfångatagen från sin frihet. Efter en liten kamp lyckas jag ändå hinna klart i stallet och hinna med bussen så jag slipper frysa ihjäl och antagligen köra i diket på väg till tåget. Väl bussen blir jag sänkt till botten och på tåget blir jag väckt ur en mysig sömn av en grinig konduktör.

Under min promenad till skolan får jag rysningar, inte bara av kylan som oinbjuden tränger sig på, utan av musiken som ljuder i mina öron. Vackra toner som gjorde min morgon lite ljusare och lite bättre. Jag är otroligt tacksam till det organiserade ljudet.

Sen att jag har en stor fet klump av något som vill ut är en annan femma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0