Tankspridd

Ibland kan man plötsligt inse vad vissa människor betyder för en och hur mycket man saknar dem. Jag är så rädd att jag ska förlora människor som står mig nära. Idag fick jag veta att en av mina bästa vänner kommer vara utomlands ett halvår, jag kan inte vara gladare för hennes skull och jag kommer inte förlora henne, det vet jag, men hur ska det gå? Utan henne ett halvår. Låter som en evighet.
.
Jag tänker just nu på det där Lars Winnerbäck berättade om ensamhet, man måste lära sig att älska den. Allting tar nämligen slut, jag vet inte om det är ord av en pessemist eller en realist men han har en poäng. Ibland kan jag älska ensamheten, men allt som oftast slutar det i ångest för jag är ingen ensamvarg. Jag älskar mina vänner och jag älskar att bara vara i närheten av människor, vi behöver inte prata men bara känna närvaron av någon annan.
.
Superflummigt inlägg, men det är mycket tankar som snurrar. Nu ska jag sova, ny dag imorgon.
.

Kommentarer
Postat av: jessan

jag kommer aldrig försvinna, jag är här hjärtat. det här är skitläskigt och jag är allvarligt talat livrädd. men allt känns mycket lättare när man har vänner som dig vid sin sida, tack för att du finns! det låter som en hel jävla evighet! men jag kommer komma hem, du kommer komma och hälsa på och VIPS är jag hemma igen :) massa kärlek till dig min bästa vän <3

2012-08-10 @ 09:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0