borde knega men vem orkar det?

Jag trivs hellre med att filosofera! Insåg att det nu är 2012, jag vet, det har varit det i fyra dagar, men ändå. Det är fem år sedan jag sålde min ponny, det är snart tre år sedan Bralle kom, oj vad tiden går fort! Det är alltså fem år sedan jag gick i nian, mycket har förändrats sen dess! Jag tänkte, som så många andra, skriva ner lite mål eller "löften" för 2012, jag vill inte kalla de löften för då håller jag dem inte per automatik. Så här är mina mål, drömmar, önskningar, vad ni nu vill kalla det, jag låämnar det fritt för tolkning!
Visa min familj mer uppskattning
Framför allt mina föräldrar som är villiga att gå genom eld för min skull, jag kanske någon gång ska tala om för dem hur mycket de betyder för mig och att utan dem skulle ingenting gå. Jag tar dem för givet vilket aldrig är bra, även om de är mina föräldrar. De förtjänar all uppskattning i världen, även om de är mongos.
Säga vad jag tycker
Det kanske svåraste i världen, men jag vet att det kan lätta mitt eget hjärta ibland. Utan att vara elak eller förolämpande, men säga ifrån om jag tycker något är fel. Framför allt egentligen våga stå för min åsikt och inte spela toffel och bara hänga på för att jag inte orkar bråka.
Acceptera mig själv
Jag är på så god väg när dte gäller det där, självkänsla och självförtroende är för det mesta på topp, men det är ganska bräckligt. Jag vill ha det starkare och bättre ändå. Det är framför allt min kropp jag behöver acceptera, men jag förklarar mer i nästa punkt!
Gå ner i vikt
Bli inte helt hysteriska nu, utan jag vill gå ner sisådär en fem - tio kilo. På ett sunt sätt, mest för att jag ska trivas lite bättre med min kropp, just nu känns det inte som min kropp, jag känner inte igen den riktigt. Jag tycker jag är snygg absolut, men jag känner mig inte hemma riktigt helt enkelt.
Träna hårt och kämpa in i det sista
Det har jag egentligen alltid gjort, men en liten påminnelse mest, Allan och jag ska nå upp till mina mål som jag satt för 2012 och därmed basta! Vi ska hoppa 1.40 innnan året är slut, starta 1.40 alltså, gå 1.30 stadigt.
Bli snällare mot mig själv
Jag ska bli bättre på att låta mig själv vara lycklig och låta mig själv må bra även fast andra inte mår bra. Jag ska inte jobba ihjäl mig eller hela tiden försöka göra alla andra nöjda. Jag är en bra människa som fötjänar att jag tar mig själv i första han ibland.
Summan av kardemumman, mycket blev det, och har egentligen ännu mer saker jag ska göra, men det här var de stora grejerna. Jag kan säga efter 2011 att jag är stolt över mig själv, att jag är en bra människa med ett stort och gott hjärta, att jag är snygg, att jag gör ett jävligt bra jobb med min häst och att jag är ödmjuk och rolig. Skönt att få det sagt, haha. Där där hade jag aldrig kunnat säga för ett år sedan. Yey me!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fyfan vad jag älskar dig, vill du flytta ihop?

2012-01-05 @ 06:42:02
Postat av: Anna

/undértecknat Anna Granström

2012-01-05 @ 06:49:51
Postat av: Anna Lincoln

Grymma mål och lätt att vi ska klara dom, tillsammans! du är snygg och jag fucking love you!

2012-01-05 @ 10:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0