You play football? Aaaaw, that's cute

Är så stolt över att jag är ryttare, för fan vad vi är coola! Såg precis hur Rolf-Göran säkrade EM-bronset och tog sig runt en bana med ENORMA hinder. Vad är fotboll, hockey eller alla andra sporter jämfört med en sport där ett vilt djur är inblandad? Ett vilt djur med en helt egen vilja. Men vissa människor kan prata deras språk, och vi förstår varandra. Det är helt fantastiskt när man tänker efter hur sammankopplade vi är, häst och människa. Det band som finns mellan mig och Allan kan ingen förstå sig på, det är en ömsesidig respekt och förståelse som jag inte fått någon annanstans ifrån. Att vi sen kan hoppa en bana och känna att allt stämmer, det är ganska otroligt faktiskt.

Allt hårt arbete vi lagt ner, varje dag, i varje väder, för att jag har ansvar för ett annat liv. Hur många andra sporter ägnar man sig åt tre timmar om dagen året runt? Det finns inga människor som är så tillägnade som ryttare. Jag har hållit på i 15 år, nästan hela mitt liv och nu ska jag nästan sluta. Eller inte sluta för det kommer jag aldrig kunna, men sälja min häst. Min älskade prins, det i mitt liv jag är mest stolt över och det jag älskar mest. Hur ska det gå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0