Mar. 06, 2013

Jag tror att vi alla är, inklusive jag, ganska trötta på alla dessa gulliga kärleksinlägg tillägnade min häst. Men här kommer hur som helst ett till!

Det går inte att med ord att beskriva hur mycket han betyder för mig. Jag kan faktiskt säga, med handen på hjärtat, att han räddat mig fler gånger än jag kan räkna. Och hur jag ens kunnat glömma hur bra jag mår av honom är en gåta. Varje dag som varit tung, varje dag jag varit ledsen, stressad eller arg, varje dag som jag känt att jag bara vill dra täcket över huvudet och dö. Alla de dagarna som jag åkt till stallet ändå, så mår jag tusen gånger bättre när jag är där. Allting bara rinner av mig när jag ser honom, jag kan få gråta ut allt jag har inom mig och slippa förklara allt och ändå slippa vara ensam. Han bara är, stoppar sitt stora huvud i mina armar och andas. Han påminner mig om att livet egentligen är enkelt, jag behöver bara andas så klarar jag allt.

Alla dagar i skolan, eller jobbet, varit där till 17-18 på kvällen och varit där sen 8 på morgonen. Att efter det åka till stallet är så obeskrivligt skönt. Att komma hem sent gör liksom ingenting, det enda som spelar roll är att jag får komma till stallet och bara vara.

Att få respekt och kärlek från en häst, som väger tio gånger så mycket som mig, som har en egen vilja och en styrka som kan få de flesta att backa, är ganska fantastiskt. Att han följer mig vart jag än går och gör allt jag ber honom om, för att han vill. Jag tvingar honom aldrig till något. Han ska alltid få ett val, och han kommer alltid välja rätt. Han är det bästa som hänt mig, för utan honom vet jag inte vad jag varit idag. Han vet allt om mig och jag vet allt om honom. Det finns ingen som sett mig gråta fler gånger än honom. Jag kan inte annat än ösa kärlek och tacksamhet över honom.

En dag måste vi skiljas och jag bävar inför den dagen och det beslutet kommer vara det värsta jag måste fatta. Förhoppningsvis känner jag när jag är redo och när det känns rätt. Men bara tanken på det nu ger mig en klump i halsen. Det kommer fällas många tårar den dagen, men det är okej för han har gett mig så otroligt mycket. I fyra år har han gett mig så otroligt mycket och vi har utvecklats så otroligt. Det vore korkat att sluta nu. Jag ger inte upp förrän jag är klar och redo.

Jag älskar dig så det gör ont, min bästa Brallz ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0