jag vet varken ut eller in

Igår gick det piss när jag red, verkligen piss. Min bitch är tillbaka... Allt gick jättebra tills jag la fram en galoppbom på volten, då bara vägrade hon galoppera över den i höger varv. Hon bara kastade sig åt sidan så fort jag styrde mot bommen eller precis efter. Vad fan gör man då liksom? Tillslut ringde vi Jessica så hon fick komma ut och lina Sellan lite, vilket gick bra. Tillslut linade hon henne med mig på vilket också gick bra. Hästen slappnade tillslut av och gick över den där jävla bommen i alla gångarter.

Jag vet att vissa tycker att jag är en idiot som har köp henne. Men jag ville verkligen ha henne. Jag blev kär i henne, och hon är en helt udnerbar häst när hon beter sig som hon ska. Vilket hon ju faktiskt har gjort nu ett bra tag, tills igår. Jag antar att jag köpte henne för att jag gillar utmaningar, likadant som med Sterling. Jag fick ordning på honom tillslut, så varför skulle jag inte kunna få ordning på henne? Jag vill visa alla att jag kan, att hon och jag kan fixa det här, tillsammans. Jag ska ta henne till minst 1.25-klasser, men jag satsar på 1.40. Jag vet att vi kan klaar det, även om vi får kämpa. Men vad fan, vad får man inte kämpa för liksom?


Kommentarer
Postat av: Bellabus

Jag lovar dig att det är värt allt den dag du kan rida en helt underbar häst och kunna sträcka på halsen och veta att du har gjort allt själv :)

Kämpa på!

2008-08-07 @ 21:35:00
URL: http://varulv.blogg.se/
Postat av: Malin

klart du kommer fixa henne! och ni kommer garanterat hoppa 1.40 inom några år, det är jag övertygad om.

2008-08-11 @ 17:01:30
URL: http://baddy96.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0