Stolt syster för fan

Jaha, igår var jag på Pride. Det var det roligaste jag gjort på länge, värsta folkfesten. Helt underbart att se alla stöttande människor till "gayfolket". Det var uppskattningsvis 45.000 som gick i tåget och 450 000 som tittade på, trots regnet.Det är liksom en halv miljon sammanlagt, skithäftigt!

Jag tågade in till Sthlm vid halvtolv, fast det var typ int meningen at jag skulle hinna med tåget! xP Först så flög en geting rakt in i mig när jag körde moppe, landade på min hals och stack mig, jävlar vad ont det gjorde! Gjorde ont hela dagen. Sen var det bomfällning när jag gick från moppen till tåget och aslång kö på pressbyrån, men jag hann precis sätta mig i tåget innan det åkte. Pheew säger jag bara. Åsa, Emma och deras urgulliga kompis Tony mötte upp mig på Götgatan och vi gick tillsammans till Horngatan, på pucklen stod vi sen och drack skumpa och väntade tills paraden skulle komma. Tror vi väntade i en och en halv timme innan den dök upp, i regnet xP Men vi var glada ändå :) Tony måste vara världens gulligaste kille, haha. Han var helt galet glad, han var nämligen nykär :') Hans nya kille bor iaf på Skånegatan 66, haha, det var han väldigt noga med att tala om. Såå söt.  

Sen kom paraden, herregud. Fy fan vad kul det var, det går inte att beskriva! Tony blev helt lyrisk när gaypoliserna och gaybrandmännen kom, haha. Och så skrek han till andra sidan gatan "Alla bögar är ni klara!?" han fick många svar "Jajamensan, fattas bara!" Så jävla kul, jag och Åsa skrattade så vi grät :D
Paraden gick i tre timmar ungefär, skitbra stämning var det verkligen, många toppless brudar (!), som gick i paraden alltså, som Tony tyckte var skitäckliga, haha. Jag orkar inte skriva om alla olika som gick tåget, men jag vet iaf att jag ska gå nästa år i paraden tillsammans med "Stolta systrar och bröder" För stolt, det är jag fan.

När paraden var slut så sprang jag, Åsa och Emma ikapp gaybönderna på trottoaren och vi hoppade in i paraden efter dem. Skitkul! Gå bakom deras flak och dansa till YMCA xD

Åsa, Emma, Tony och några till stannade i stan och fetsade, vilket jag också gärna skulle ha gjort, men jag var tvungen att åka hem till alla djur :( Jaja, jag hade iaf otroligt kul :'D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0