både bra och dåligt

Jag börjar med min underbara gårdag :)

Gick upp tio i fem och red och fixade allting tillsammans med Linda innan skolan. Åkta till skolan, hade matte, engelska och SO. Redovisade även mitt egna arbete i musik som blev Augustana-Boston på piano, gick faktiskt riktigt bra och Karin var på fett bra humör. Hon sa att jag inte behövde vara nervös för att jag var jätteduktig på att spela och jättedukitg på att sjunga. (!) :) Då blev jag glad.
Efter skolan drog vi med två-tåget till underbara Sthlm och Gröna Lund med i stort sett hela klassen. Jag, Linda och Liz skulle ta båten, men då är alla båtturer inställda pga strejk, amen Fuck you.., suck, vi fick knaggla iväg oss till grönan med bussersättning. Kom dit och var inne vid halv fyra. Jesper kom springandes och sa att det inte var någon kö till fritt fall. Jag inser inte alls vad jag gett mig in på utan springer med Linda dit. Börjar med den, (smart). Sitter och hyperventilerar hela vägen upp och typ skakar som fan. Elliot försöker lugna mig utan framgång, han snackar på om utsikten över Sthlm, vilket inte gör mig lugnare. Sedan säger det "swosch" och jag känner hur adrenalinet punpar som fan i kroppen, pheew, äntligen nere.... Så var man uppvärmd... :)

Sedan blev Extreme, Lustiga huset, Flygande mattan, Bergochdal banan, Vilda Musen, Spökhuset, Kvasten, Tilt (!) och Katapulten. Extreme var underbar, Lustiga Huset var som vanligt, Berochdal banan var som vanligt, Vida musen som vanligt, Katapulten underbar, Spökhuset berättar jag mer om och likaså Tilt.

Vi börjar med Spökhuset. Vi gick in allihop på en gång, typ. Jag, Linda (gråtandes), Sofia, Felicia, Karlsson, Jesper, Elliot, Harald, Max, Einar, Linus, Josefine, Liz, Eveline, typ. Jag gick sist hela tiden och typ småskrek hela tiden. Först var det inte farligt, tills det kom en två meter lång, typ, snöman som närmade sig mig med sina "tassar". Jag skrek "RÖR MIG INTE! JAG SLÅR ER!" då rörde dem mig inte, pheew :')
Sedan kommer vi ut på balkongen och tar lite luft och hämtar andan. In igen och Max skrämmer livet ur mig när han kommer skrikandes runt hörnet x'D Blev typ räddast då. Sedan stöter vi på en stor jävla, typ, Frankenstein som Max börjar "låtsatsslå". Då tar detta moster Max i armen och håller fast honom, Jag, Sofia, Felicia och Karlsson smiter förbi, vi vill bara ut så fort som möjligt., vi blir skrämde x-antal gånger till, men kommer tillslut ut först av alla. Kastar mig ner på en bänk hos Marcus för att lugna mig lite. Max kommer ut och han berättar att det moster som tog honom slängde ut honom och svor åt honom. Skitskumt... Aja, stolt över att jag gick genom det där jävla huset iallafall.

Som avslut drog Linda mig över hela torget framför stora scenen till Tilt. Jag typ skriker men tillslut ger jag mig. Sätter mig i den där jävla Tilt-stolen och känner "villintedö. villintedö, villintedö!" Åker upp, hyperventilerar, Linda håller mig hårt i handen och väl uppe vinklas vi mor marken och jag kniper ihop ögonen så hårt jag bara kan. Känner hur vi rasar mot marken och, pheew, äntligen nere. En till av mina skräckåk var avklarad :')
Haha på bilden ser man på mitt ansiktuttryck att jag verkligen inte vill x'D

Vi spelade lite i chokladhjulet också. Vem vinner en gigantisk chokladkaka?



JAG!!!!!

Haha, fett stolt ^^ :'D Jag gav i och för sig bort femton av tjugo chokladkakor till hela klassen, men det var det helt klart värt bara för att dem är så fantastiskt underbara. ?
Jag fick även snacka lite med Marcus om allt möjligt, det var najs :)

TACK FÖR EN UNDERBAR DAG MED UNDERBARA MÄNNISKOR, KOMMER SAKNA ER FRUKTANSVÄRT MYCKET :'(

Kom till stallet vid halvelva, duschade hästen och mockade lite. Åkte sen till IP för att en ledsen Linda ringde och sa hon skulle sova i stallet. Jag moppade dit, men det hade löst sig redan när jag kom. Där spelade jag fotboll med Elliot medans Linda och Anton myste. Sedan åkte jag och Linda hem till mig och sov i fyra timmar och sedan bar det av till Årsta, tävling. Jag vill inte ens prata om det.
Kan bara säga att antingen är min häst ett monster, eller så har hon ont. Mamma ska ringa Peter på måndag och be honom komma ut och kolla på snuttan. Ska också ringa en kiropraktor...
Hon vägrar gå till höfger inne banan, hon har aldrig hållt på så inne på banan. Nån jävla kärring står bredvid banan och säger i lugn ton på finlandsvenska, "sväng höger och trava" upprepade gånger. Var på väg att kläcka ur mig "vad i helvete ser det ut som jag försöker göra kärringjävel??!! Försök själv så kanske du fattar att det inte är så jävla lätt!!!" Usch, jag var så himla arg så jag grät.
Träffade Isabel en snabbis och pratade lite, trevligt :) Skitsnygga dem tillsammans, hon och Shakira.

Ikväll blir det mys med min vinnarchoklad och Melodifestivalen. Och pizza, haha :)

Chao ?


Chao ?

Kommentarer
Postat av: L'

Tavk för en bäst dag!
Men var du tvungen att tala om att jag grät?! x'D
(h)

2008-05-24 @ 18:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0