skrämmande, egentligen

Idag kom jag och Veronika på en sak som egentligen är väldigt skrämmande. Det är sjukt lätt för ungdomar som oss att få tag i alkohol. Det enda vi behöver göra är att kasta iväg ett sms till en snubbe jag träffat EN gång, vi känner inte varandra alls, men jag frågar i alla fall ifall han kan fixa lite vin till oss på Valborg (bara för den goda smakens skull, jag lovar, inte för att bli full!) och det jag får tillbaka är "Javisst! Vem är du?" Liksom han vet inte ens vem jag är och ändå så fxa han mer än gärna. Det är konstigt att ungdomar super skallen av sig nu för tiden! Gud, jag låter som en gammal morsa, men det är sant. Man blir ju orolig på vart världen är på väg egentligen... 

Idag såg jag till exempel en tjej på kanske 12-13 år med högklackat och BH... (!) Liksom hallå? När jag var så gammal så visste jag väl knappt vart muffen satt liksom..! Och dessa unga tjejer kommer in i "vuxenlivet" alldeles för tidigt enligt mig.När man var liten ville man ju inget hellre än att bli stor.Nu när man äntligen är så stor som man alltid ville bli, då vill man bli liten igen. Passa på att vara barn medans man kan är numer min åsikt, men det går ju inte att lära ungarna detta för de fattar det inte förän de får uppleva det själva. Det är inte kul att vara "stor" alla gånger, det kan jag lova!

NU kände jag att det blev ett väldigt rörigt inlägg, men jag bara hade lite tankar som  jag var tvungen att skriva ner :)

Kommentarer
Postat av: frida

håller med dig i det här! :)

2009-04-29 @ 22:10:08
URL: http://tvatusenniobyfrida.blogg.se/
Postat av: maria

jag håller med, de är helt sjukt.. att ungarna inte fattar att de ska ta vara på tiden som små...

2009-04-29 @ 22:43:48
URL: http://sockannn.blogg.se/
Postat av: Veronika

Ja, asså det är ju helt galet att det tillåts och accepteras liksom! Usch, och ändå är det ju vi som köper så vi är ju egentligen inte ett dugg bättre själva.. Livet är allt bra konstigt.. <3

2009-04-29 @ 23:02:05
URL: http://avokadosallad.blogg.se/
Postat av: Macke

Hahaha..."vart muffen satt liksom"...

Söt.

2009-05-01 @ 19:31:34
URL: http://mackesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0