höjden av lycka...

  • Är att stå på Stadion, nästan längst fram.
  • Är att trängas med femtio tusen andra, svettiga, människor, 
  • Är att srika halsen av sig.
  • Är att hoppa tills fötterna dunkar av smärta.
  • Är att gråta ögonen ur sig av lycka och glädje.
  • Är att känna svetten rinna längs ryggen och nerför ansiktet.
  • Är att fånga fjäriljsformad konfetti.
  • Är att lyssna till femtio tusen människor sjunga Viva La Vida.
  • Är att höra femtio tusen människor kunna texten exakt till Fix you.
  • Är att få höra Chris Martin skratta i mikrofonen under raden "And I will try to fix you"
  • Är att få se varje medlem i Coldpay svettas som svin.
  • Är att se Chris Martin springa fram och tillbaka över scenen och sprida sin glädje.
  • Är att se Jonny Buckland, WIll Champion, Guy Berryman och Chris Martin dela med sig av sin fantastiska musik och glädje till oss.

Jag är kvar i den kvällen och kommer alltid vara det någonstans. Det är något av det största som hänt mig och jag är fortfarande helt lyrisk över att jag bara varit fem meter ifrån en av de största genier som någonsin funnits här. Jag börjar bara gråta hela tiden, ni får tycka jag är fånig, det bjuder jag på. Men det är var storslaget, som fan. 

"Here in Stockholm on a Saturday night." "The swedish people make a fucking lot of noise!" "Mår ni bra? Mår ni bra? Oh, that's enough swedish for me today..." "If there where a world cup gold in "how to be the best audience" you would be Usain Bolt!" "I must say that you are singin' lovely tonight..!"

Jag tror inte på Gud, jag tror på Coldplay!



Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG GRÅTER MALIN. DU FICK MIG ATT GRÅTA FÖR FÖRSTA GÅNGEN ÅT HUR STORT DET VAR! <3

2009-08-25 @ 15:46:47
Postat av: Anonym

JAG GRÅTER HELA TIDEN NUMER!

2009-08-25 @ 20:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0