Larsa är fin ♥

♥ värt att läsas, även fast det är långt!
"Du har ett ansvar i livet. Att älska dig själv, så gott du kan. Ditt enda uppdrag. Ingen annan är skyldig att göra dig lycklig. Det är svårt. För de som inte lyckats blir fulla av avund och gör allt för att du inte ska kunna älska dig själv. De ger tillexempel ut tidningar med "perfekta" människor i för att inse att du inte duger. De tar vara på ditt tvivel. Du är skyldig dem lycka, inte heller lycka. Du har bara dig själv pch ditt enda uppdrag är att vara du. Livet är en ensamgrej, allting har ett slut. När det är över är du ensam igen. Då och då är du ensam. Det enda du kan komma tillbaka till är ensamheten och du måste älska den. För om du gör det så får allt annat vara hur bräckligt som helst.


Framtiden kan vara ett orosmoln. Vi målar upp scenarion, skräckexempel. Där har vi nog mycket att lära av guldfisken. Den vet ingenting om framtiden, undrar inte, oroar sig inte. En guldfisk älskar sig själv. En guldfisk lever i nuet. Den har ett minne på fem sekunder. Människan har ett fantastisk minne, men vad är det att ha om vi bara ältar det och inte låter det bara vara? Att älska dig själv är ingen satsa-på-dig-själv grej, det är en du-duger-som-du-är grej. Det får inte förväxlas med egoism eller djungelns lag. Allt jag ser och hör är ingredienser i mitt liv. Det liv jag är skyldig att älska och vårda. Jag är inte så bra på det, men jag jobbar på det. Ingentong är egentligen särskilt glamouröst eller högtidligt, det blir vad man gör det till.


Det är konstigt hur vissa meningar blir klyshor, bara för att de sagt för många gånger. Hur ord blir innehållslösa, inte för att de upplevts, utan för att de slitits verbalt. Det är dags att uppleva klyshorna, för det är bättre med en fågel i handen, än tio i skogen."


Är mannen ett geni eller? Jag är totalt såld. Något bland det bästa jag hört.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Larsa religionen i våra hjärtan <3 Han är ju kungen, och jag vill vara en guldfisk =) <3

2009-11-11 @ 13:34:43
URL: http://avokadosallad.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag gråter <3

2009-11-11 @ 19:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0