Vad är felet?

Min mun pekar nedåt. Varför? Jag mår skit när jag ser mig i spegeln, vad har hänt? Hela jullovet har min självkänsla varit på topp och nu sa det bara "kaboom" så var den tunga stenen tillbaka . Jag vill inte ha det såhär, det spelar typ ingen roll vad någon säger, jag vill vara lycklig med mig själv. Varför kan jag inte se det bra? Jag måste bara tycka att magen är för degig, att de två finnar jag har i ansiktet lyser som två jävla stoppljus. Varför kan jag inte se allt som är någolunda bra på mig? Behov av bekräftelse?

Kommentarer
Postat av: Ebbsi

Du kommer alltid vara vacker i mina ögon <3

2010-01-24 @ 22:11:37
URL: http://treglassaft.blogg.se/
Postat av: Veronika

Älskar dig finaste Malin, du är så jävla underbar på alla sätt! <3

2010-01-24 @ 22:17:02
URL: http://diskoufot.blogg.se/
Postat av: E

Alla har vi våra dippar, precis som toppar, när man nästan kan tycka att finnar är fint! :D Eller åtminstone låta bli att se dem..

Jag försöker tänka att "jag ska leva med den här kroppen i typ åtminstone sjuttio år till, så varför inte bara älska den på en gång?"

Det är så lätt att titta på andra, man vill ha allt man själv inte har. Men vi har fötts i den kropp vi har och visst det går att ändra på lite allt möjligt om man har pengar och vill bli lite mer fejk men i det stora hela kommer man alltid befinna sig i det man har. I sina av naturen långa/korta/smala/tjocka/muskliga ben, i sin mage, i sina ansiktsdrag, i hårets kvalitet och fötternas storlek. Vissa saker går ju att fixa till med träning och trimmning och färgning osv, men skalet består.

Tror att all jämförelse beror just på att man så gärna bara skulle vilja prova att vara megan fox för en dag, eller att ha jättestora eller små bröst för en dag, eller snyggaste rumpan, eller vara jättemörk i hyn eller superljus, osv osv, just för att det är spännande och det är också deprimerande att man bara kommer få vissa delar av alla de vackra delar som finns ute i världen.

Oj vad jag babblar, råkade bara vara så att jag funderat kring såna här jobbiga saker just alldeles igår haha!

Jag tycker iallafall att både du, och jag, är fina :)

2010-01-29 @ 11:54:46
URL: http://ecsm.blogg.se/
Postat av: e

Oj jäklar vad långt hihi

2010-01-29 @ 11:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0