börjar tappa min tro på människan

Jag vet inte vad jag ska tro längre, världen går under och vi står bara och ser på? Libyens folk mördas hänsynslöst och Kadhaffi stormar fram som en ostoppbar orkar. Ostoppbar, eller? Ingen gör något, ska vi bara stå och se på och låta landet lösa sina egna konflikter eller ska vi kanske försöka göra något? FN har haft ganska många veckor på sig nu att fundera och nu kan det vara försent. Jag mår illa av att västvärlden bara sitter på sina rika, feta rumpor och ser på. Vi får var dag se människor som gråter på nyheterna på grund av diverse katastrofer eller krig av alla de slag. Gör vi något? Nej, vi sitter bara och tycker synd om. Sorgligt. När jag "blir stor" tänker jag inte sitta på min rika rumpa utan jag tänker fanimig göra något gott för världen. Jag tänker bi en hjälte, så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0