IN YOUR FACE IDROTTSVERIGE!!

Jag kokar, är så arg så jag inte kommer kunna somna. Varför? Jo, för folks vidriga kommentarer om att RGB tog hem årets jerringpris på Idrottsgalan. För en jävla gång skull får inte Zlatan alla priser, eller nån random hockeypojke eller "skidstjärna". Jag tvivlar starkt på att någon av alla de som brukar vinna pris har kämpat i 40 år innan de ens blir uppmärksammade. Jag har själv hört Rolf-Göran berätta hur han slet natt och dag (bokstavligt talat, han sov typ 4 timmar per natt) för att ta sig dit han är idag. Idag är han världens bästa ryttare, den första svensk att ha den titeln. Och Sverige kan inte ens unna honom det. Eller ja, han fick ju priset. Men folk kan inte låta bli att skicka ut spydiga kommentarer om att "ett EM-guld är väl inget" "Hästen gör ju jobbet" "Ridsport är väl ingen riktig sport?" JAG BLIR VANSINNIG!!!!
.
Hur många gånger ska ridsporten behövda hävda sig? Det är tydligen fullkomligt omöjligt att få in i folks huvuden vilken otrolig konst ridning är, hur svårt det är, hur slitsamt det är, hur lite det lönar sig. Vi får absolut ingenting för det och när vi väl får det så är vi inte värda det. Zlatan är inte så jävla bra som alla tror, självklart är han bra, men är han världens bästa? Nej, Roffe är det, han är HÖGST UPP på världsrankingen. Nu vet jag att jag inte är kunnig inom fotboll eller hockey eller skidåkning, men inom ridsport är jag det och jag vet fakta. Jag vet ungefär hur mycket som krävs för att ta sig tid Roffe är idag.
.
Han är en fantastisk idrottsman och en inspiration för alla ryttare världen över, alla beundrar honom. Det kanske är dags att resten av Sverige också öppnar ögonen för honom och ger ridsporten ett litet unns av uppmärksamhet. Usch, nu har jag fått ut mig lite ilska, ska se om jag kan somna. GRATTIS ROLF-GÖRAN, JAG SKICKAR EN HEL HÖG MED KRAMAR TILL DIG!!
.

Chris, okänd tant och Roffe på Strömsholm förra året. ♥

Kommentarer
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :)

2012-01-18 @ 16:28:54
URL: http://teamryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0