Mål under 2013

Jahapp, mina mål då under 2013, inte löften utan mål. Mina mål för 2012 är i stort sett uppfyllda, vilket känns riktigt skönt. Det enda som inte funkade var att jag skulle debutera 1.40 med Bralle, vilket jag inte gjort men jag missade ju ett par månader när jag var borta så jag skyller på det!
 
Mina mål det här året är alltså;
Tatuera mig! Det har jag funderat på i fyra år nu, nu är det dags! Jag vet ju vad jag vill göra och var så det är ju bara att tuta och köra egentligen.
Fortsätta utvecklas. Jag har kommit en lång bit på väg, men det känns otroligt viktigt att fortsätta sträva framåt. Jag ska bli ännu bättre på att säga vad jag tycker och stå upp för mig själv. Framför allt ska jag våga ta konflikter och inte vara rädd för vad jag förlorar utan vara tacksam för vad jag vinner på det. 
Satsa mer på ridningen. Nu har det gått en hel höst som jag kämpat mig igenom. Om jag ändå inte kan tänka mig ett liv utan hästar, då kan jag lika gärna fortsätta jobba och utvecklas. När jag tänker på hur mycket jag offrat och hur mycket andra har offrat för mig, och hur mycket Fredrik tror på oss, så kan jag intt bara ge upp. Jag kan inte göra så, jag är inte en sån som ger upp så därför ska jag gå in helhjärtat och istället sälja honom när jag känner mig helt redo och när jag känner mig fullkomligt nöjd med vad jag åstadkommit. Troligtvis blir jag aldrig nöjd, eftersom att jag alltid kommer vilja gå steget längre men vad tusan, all in. Allt eller inget, det är det som gäller.4
Bli en ja-sägare. Jag har faktiskt blivit bättre på det, bara under de senaste månaderna. Men tänk vad mycket man missar om man säger nej hela tiden? Jag tjänar ju så otroligt mycket mer på att säga ja, även om jag inte är taggad, för det kan bli roligt ändå!
Ta tag i mina relationer. Jag har varit dålig på att vårda mina gamla relationer under 2012. Jag har varit så upptagen med att träffa nya människor att jag har glömt bort några av mina gamla vänner som jag nu saknar något fruktansvärt. Nu är det dags att hålla liv i de gamla relationer för jag vill inte förlora fler vänner som jag fortfarande har roligt med. 
 
2013, BRING IT ON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0