Jag är faktiskt bra.

Idag är jag stolt, så stolt att jag nästan spricker! För jag har fått så mycket beröm så jag inte vet var jag ska ta vägen.. Jag red med på Fredriks träning och så fort tjejerna kom till stallet så fick jag höra hur himla fint det såg ut på tävlingen i lördags och hur fin Allan är och hur duktig jag är. Sen säger Fredrik att "jaha, ska du vara med och träna idag? Och visa oss andra hur det ser ut? Det är ju du som är stjärnan här!" Då blir jag helt lycklig. Hela jag blir alldeles varm av stolthet. De är så otroligt generösa med beröm allihopa, så jag kommer på mig själv med att nästan bli immun. När dessutom en av tjejerna tänker åka ända till Enköping från stan på söndag enkom för att se mig tävla..! Jag vet knappt hur jag ska handskas med det. Jag har likosm aldrig varit så bra på något i mitt liv som jag är på det här och det är fantastiskt. Man behöver liksom höra det ibland, det får mig att sträcka lite extra på mig och orka fortsätta. Jag vet att jag gör, och har gjort, ett fantastiskt jobb. Men det är fortfarande så lång bit kvar och jag vet att jag har prestationsångest som bara den, och Fredrik vet det. Det är faktiskt han som sa det till mig idag, det föll ner på mig ganska hårt. Jag måste liksom sänka kraven på mig själv, och bara köra all in. Då kommer det antagligen gå perfekt, men jag måste släppa den tanken. Släppa kraven på mig och bara ha roligt. Det ska jag verkligen försöka med på söndag och visa mig själv att jag kan! För jag är väldigt duktig på det jag gör.
 
Imorgon släpper Håkan sin nya singel. Jag tänker bara lyssna och njuta och jag kommer troligtvis tycka det är helt fantastiskt. Det är tre år sen han fick mig på fall, han fick mig att inse vad eufori är. Och att lärde mig hur mycket jag kan gråta. Han krossade mig och läkte mig därefter. Och nu finner jag mycket av min styrka i hans musik, han har lärt mig så otroligt mycket. Tack Håkis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0